poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Słodko, pysznie i zdrowo! Nutella daktylowa :)

Kiedy zobaczyłam ten przepis u Al's kitchen wiedziałam, że muszę go wypróbować! 
Bo jeśli mam wybór i mogę sięgnąć po zdrowy zamiennik czegoś smacznego robię to bez wahania. 
Tak było i tym razem - zrobiłam i od razu się zakochałam.


Składniki:
  • 500 g suszonych daktyli bez pestek 
  • 1 1/2 łyżki naturalnego kakao 
  • sok z 1/2 dużej cytryny 
  • woda
1. Zalej daktyle 1/2 szklanki wody i zagotuj, mieszając. Wyłącz kiedy daktyle będą miękkie.
2. Przełóż daktyle do blendera, dodaj sok z cytryny, kakao i zacznij miksować. Dodawaj powoli wodę aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji.
3. Ostudź i przełóż do słoików.

Jeśli ktoś lubi daktyle tak bardzo jak ja, to na pewno ten krem mu zasmakuje. Kiedy jest jeszcze ciepły czuć wyraźnie daktyle, ale po wystudzeniu aromat kakao jest bardziej wyczuwalny i smak staje się głębszy. 
Krem można jeść na kanapkach, na naleśnikach, nadają się na pancakes i solo też da się zjeść, ale można się nieźle zasłodzić ;) 





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

3 komentarze:

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML