poniedziałek, 12 stycznia 2015

Szybki chleb drożdżowy.

Muszę przyznać, że żaden chleb nie smakuje mi lepiej niż taki domowy, upieczony samodzielnie. Dlatego też jak tylko znalazłam chwilkę wolnego czasu, to koniecznie musiałam upiec ten chleb. Moi rodzice tak bardzo go wychwalali, mama chwaliła jak to z nim niedużo pracy jest, jak szybko można go upiec. Dlatego zapisałam sobie przepis, wypróbowałam i przepadłam :) Zresztą sami spójrzcie jak ładnie wygląda - aż chce się jeść!




Składniki:

  • 1 litr ciepłej wody ok.50 stopni
  • 50g świeżych drożdży
  • 1 kg mąki pszennej
  • 4-5 łyżek otrębów
  • 1 łyżka soli 
  •  3-4 łyżki oliwy
  • Opcjonalnie smażona cebulka

Do dużego garnka (miski) wlać 1 litr ciepłej wody. Wrzucić do niej drożdże i mieszać do momentu aż się rozpuszczą. Do wody z drożdżami przesiać przez sito mąkę i mieszać aż powstanie jednolita masa. Dodać sól, oliwę i otręby (cebulkę) i jeszcze raz dokładnie wymieszać. Ciasto przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Powinno przynajmniej podwoić swoją objętość. Zwykle trwa to około 30-40 minut. Gdy ciasto wyrośnie przelać je do formy lub do dwóch mniejszych i wstawić do piekarnika nagrzanego do 230 stopni. Piec około 1 godziny. Po upieczeniu formę wyciągnąć z piekarnika i po chwili wyjąć chleb z formy na kratkę kuchenną (to ważne), bo inaczej może się zrobić zakalec. Ostudzić i wcinać. Smacznego! 


Moje rady:
- formę do pieczenia wyłóżcie koniecznie papierem, bo inaczej chleba nie odkleicie od blaszki
- otręby można pominąć - ja nie dodałam i chlebom nic nie brakuje
- w trakcie pieczenia przykryjcie chleb od góry papierem do pieczenia, bo inaczej skórka może się spalić
- przygotujcie naprawdę dużą michę na ciasto, bo inaczej istnieje ryzyko, że podczas rośnięcia Wam wykipi. Ewentualnie zróbcie chleb z połowy składników :)



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 komentarze:

  1. super...fajnie że wrzuciłaś przepis, być może i ja się zabiorę za taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :)
    Odpowiedziałam na Twój komentarz u mnie na blogu - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML