sobota, 5 kwietnia 2014

Obiad na sobote - karczek, brokul i sos.

Niby prosto, niby łatwo, a jak smacznie! Pierwszy raz próbowałam sosu musztardowego na ciepło, do mięsa i przekonałam się, że jeszcze nie raz zagości na moim stole :)


Karkówkę pokrojoną w plastry ugotowałam na parze. Do gotującej się wody dodałam sporo suszonych ziół i przypraw, a mięso doprawiłam solą i pieprzem. Gotowałam je nad parą około godziny.
Brokuła podzieliłam na różyczki i ugotowałam w osolonej wodzie, ale nie rozgotowałam ;)
Sos musztardowy zrobiłam na samym końcu. Doskonale pasował do delikatnego mięsa, ale także do brokuła.

Sos musztardowy:
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki
  • szklanka bulionu
  • łyżka ostrej musztardy
  • pieprz do smaku
Na patelni rozpuściłam masło, dodałam do niego mąkę. Po połączeniu składników wylałam na patelnię bulion, wszystko dobrze rozmieszałam i kiedy pozbyłam się grudek, wtedy dodałam musztardę. Na końcu przyprawiłam odrobiną tłuszczu i zestawiłam z ognia. Podawałam na gorąco. Polecam dodać więcej bulionu, wtedy sos nie będzie tak gęsty jak u mnie ;) No ale my lubimy gęste sosy!
Smacznego!





Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 komentarze:

  1. Muszę koniecznie wypróbować ten sosik :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze ja nie chce tu wyjść na hejtera, ale czy wy rzeczywiście uważacie, że to wyglada apetycznie. Bo dla mnie bardziej jak ze szpitalnej albo szkolnej stołówki.

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML